Doelstelling

Het is onze streven om veilige, vriendelijke en pedagogisch verantwoorde kinderopvang en peuterspeelzaalwerk in de gemeente Dronten aan te bieden, zodat ouders/ verzorgers naast het gezinsleven de mogelijkheid hebben te werken of te studeren. Uiteraard voldoet Kinderopvang Dronten aan de landelijke wet- en regelgeving.

In het bereiken van onze doelen leggen we het accent op het bevorderen van de ontwikkeling van kinderen door hen in groepsverband te laten spelen, plezier maken en leren op speelse wijze. We bieden de kinderen een veilige en vertrouwde omgeving waar zij zichzelf mogen zijn. Waar persoonlijke aandacht voor ieder kind is. Dit combineren we met activiteiten die de kinderen stimuleren.

Missie en visie

In alles wat we doen houden we in ons achterhoofd dat we meer doen dan opvang alleen. Daar richten we onze locaties op in en zo gaan we om met ouders, kinderen, collega’s en onze samenwerkingspartners. We vinden het belangrijk om betrouwbare en ontwikkelingsgerichte
opvang te bieden die goed aansluit bij wat ouders van ons vragen en wat kinderen nodig hebben. Om dit te kunnen realiseren werken wij met pedagogisch medewerkers en een stimulerend activiteitenaanbod. Onze medewerkers zijn allen gediplomeerd of hebben een certificaat van goed gastouderschap en voldoen hiermee aan alle wettelijke opleidingseisen. Tevens worden ze regelmatig bijgeschoold. Door hun deskundigheid en ervaring zijn ze in staat om vroegtijdig eventuele zorgen te signaleren. Het kan zijn dat uw kind even wat extra ondersteuning nodig heeft. Wanneer we dit vaststellen dan bespreken we dit altijd met u. Zo kunnen we samen op zoek naar de beste ondersteuning voor uw kind.

Uit alles wat we doen blijkt dat we een groot hart hebben voor kinderen. De omgang met de kinderen en de activiteiten die we organiseren zijn er op gericht om elkaar op een ontspannen manier te ontmoeten. De pedagogisch medewerkers bouwen elk een eigen band op met de kinderen uit de groep. En dit merk je. De kinderen praten thuis over de BSO en zien er naar uit de medewerkers weer te ontmoeten. Op den duur gaat uw kind zich thuis voelen in de groep. Dat is ook waar we op hopen. Want een kind dat zich prettig voelt, komt het beste tot z’n recht. We hebben gekozen om alleen in de gemeente Dronten kinderopvang aan te bieden en zijn daarom vertegenwoordigd in de drie kernen: Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen. In Dronten vindt u ons in iedere wijk, in Biddinghuizen en Swifterbant bevinden de locaties zich centraal in het dorp en nabij scholen. Er zijn geen locaties gevestigd op een industrieterrein. Wij vinden het belangrijk om wijkgericht te werken en daar binnen de samenwerking op te zoeken met partners op het gebied van onderwijs en jeugd. Daarom nemen wij deel aan brede school netwerken en in het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG).

Met zo’n 150 medewerkers, 30 gastouders, 40 vrijwilligers en 20 stagiaires doen we dagelijks ons uiterste best om de best mogelijke opvang te bieden. Van deze mensen mag u verwachten dat ze op respectvolle wijze met u omgaan. Dit uit zich door open communicatie, een klantgerichte houding en professionaliteit in ons handelen. Onze medewerkers hebben een dienstverlenende houding en een duidelijke visie op opvang, begeleiding en ontwikkelingsgerichte ondersteuning. 

Kinderopvang Dronten bestaat uit twee stichtingen: Stichting Kinderopvang Dronten en Stichting Peuterspeelzaalwerk Dronten. Beide stichtingen functioneren samen als één organisatie. Er is geen winstoogmerk. Onze inkomsten zijn gericht op het in stand houden en verder ontwikkelen van ons aanbod én de pedagogische kwaliteit van onze opvang.

Beleid

Gedragscode
Binnen de organisatie van Kinderopvang Dronten hebben wij ons gecommitteerd aan de Gedragscode ‘Zo zijn onze manieren’. Deze code geeft richting aan het handelen van onze medewerkers en versterkt onze identiteit als organisatie. Ook de opvanglocaties en wijze waarop onze medewerkers zich kleden dragen hieraan bij. In de Gedragscode komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • De medewerkers als visitekaartje van Kinderopvang Dronten; hierin wordt aangegeven welke mate van representativiteit wij van onze medewerkers verwachten.
  • Reglement Gedragscode Kinderopvang Dronten; hierin staat o.a. dat wij geen discriminatie, seksuele intimidatie en agressie in welke vorm dan ook accepteren. Tevens staat hierinaangegeven hoe wij hier in de praktijk mee omgaan.
  • Beroepscode Kinderopvang; hierin staan ethische en praktische normen en beginselen die horen bij de uitoefening van het beroep pedagogisch medewerker.

Omdat wij streven naar open communicatie vinden wij het van belang dat we elkaar kunnen aanspreken op ongewenst of ongeoorloofd gedrag. Op deze manier zorgen we samen voor een (werk)omgeving waarbij de pijlers vertrouwen en wederzijds respect zichtbaar vorm krijgen. Het is mogelijk om de Gedragscode ‘Zo zijn onze manieren’ van Kinderopvang Dronten in te zien. Informeer bij de locatiemanager van uw locatie of bij het Centraal Bureau.

Uw kind is ziek, welke richtlijnen volgen wij
Een ziek kind is het liefste thuis, dat weten we allemaal. Het begrip ziek zijn is echter voor iedereen anders. Om zo duidelijk mogelijk te zijn over ons ziektebeleid, kunt u hier een aantal richtlijnen lezen die wij hanteren in geval van ziekte van uw kind.

Vacatures en stages

Openstaande vacatures

VACATURE INVAL PEDAGOGISCH MEDEWERKER

VACATURE VRIJWILLIGER SWIFTERBANT

- VACATURES VRIJWILLIGER KINDERDAGVERBLIJF

- VACATURES VRIJWILLIGER PEUTERSPEELZAAL

Wij zijn regelmatig op zoek naar vrijwilligers, ook voor de buitenschoolse opvang en tussenschoolse opvang. Heeft u interesse? Neem dan contact op met het Centraal Bureau 0321-316266 en vraag naar de mogelijkheden.

Stages
Wij nemen onze taak als kinderopvangorganisatie zeer serieus. Dit vraagt om goed geschoold personeel met hart voor kinderen. Wij willen dan ook graag een bijdrage leveren aan de scholing van aankomende pedagogisch medewerkers door hen door middel van een stage een goede basis te geven in de beroepspraktijkvorming. Jaarlijks stellen wij op alle locaties een aantal stageplaatsen op verschillende niveau’s (VMBO/MBO/HBO) beschikbaar. 

Wil je stage lopen bij Kinderopvang Dronten?
Stuur je schriftelijke sollicitatie per e-mail naar onze praktijkopleider via stage@kinderopvangdronten.nl Op basis van een selectiegesprek met onze praktijkopleider wordt een stageplaats al dan niet toegekend. Na toekenning van de stageplaats ontvang je een stagegids met alle informatie die van belang is voor een goede leerperiode. Voor aanvang van de stage moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen. Je ontvangt hiervoor van ons een aanvraagformulier en de kosten van de VOG worden aan het einde van de stageperiode vergoed.

Doel van de stage
In het aanbod van stages en begeleiding van stagiaires richten wij ons op drie doelen:

  • Het aanbieden van een zo breed en realistisch mogelijk beeld van kinderopvang. Wij willen dat de stagiaire praktijkervaring opdoet in alle leeftijdsgroepen en opvangvormen. De maximale duur van een stageplaats bedraagt één jaar (10 maanden); eventuele volgende stages worden op een andere locatie en andere opvangsoort uitgevoerd.
  • Het ontwikkelen van een passende beroepshouding. De begeleiding is gericht op houding, presentatie en communicatie. De stagiaire moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor invulling van de BPV-periode. Wat wil de stagiaire leren, welke competenties moeten worden geoefend en op welk moment?
  • Het verkrijgen van kennis en vaardigheden om invulling te geven aan de vier pedagogische doelen uit de Wet Kinderopvang
    • het bieden van emotionele veiligheid;
    • gelegenheid bieden tot het ontwikkelen van persoonlijke competenties;
    • gelegenheid bieden tot het ontwikkelen van sociale competenties;
    • gelegenheid bieden tot het eigen maken van normen en waarden, de cultuur van een samenleving.

In het dagelijks omgaan met de kinderen leer je als stagiaire hoe deze vier pedagogische doelen in de praktijk worden vormgegeven. De werkbegeleider zorgt voor informatie, advies en ondersteuning en zorgt ervoor dat er zo veel mogelijk in de praktijk kan worden geoefend. 

Erkenning
De verschillende locaties kinderopvang en peuterspeelzaalwerk zijn door kenniscentrum Calibris erkend voor verschillende opleidingen:

  • Sociaal Agogisch Werk (SAW) c.q. Sociaal Pedagogisch Werk (SPW), MBO niveau 3 en 4
  • Sport en Bewegen, MBO niveau 3 en 4
  • Pedagogisch Management Kinderopvang, HBO niveau 5

Stages van andere opleidingen worden niet door ons ondersteund. Het is ook mogelijk om binnen onze organisatie een (afstudeer)stageplaats te krijgen voor andere HBO opleidingen.

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
Voor aanvang van de stage moet je een VOG kunnen overleggen. Indien een stageplaats bij onze organisatie is toegekend, ontvang je een aanvraagformulier. Met dit aanvraagformulier en ID bewijs kan de VOG op het gemeentehuis van de eigen woonplaats worden aangevraagd. De kosten van de VOG worden aan het einde van de stageperiode vergoed.

Begeleiding en beoordeling
Een stagiaire die bij ons praktijkervaring opdoet, mag rekenen op deskundige begeleiding. Onze praktijkopleider organiseert de stages en zorgt ervoor dat iedere stagiaire een werkbegeleider krijgt toegewezen. De werkbegeleiders zijn opgeleid door Calibris en zijn goed op de hoogte van opleidingen en niveaus. Zij handelen volgens de eisen van de opleiding, zoals vastgelegd in de stagegids. In hun begeleiding gaan zij ervan uit dat de stagiaire zelf verantwoordelijkheid neemt voor opdrachten e.d. De stagiaire mag rekenen op regelmatige begeleidingsgesprekken waarin het accent ligt op advies, ondersteuning en feedback. Onze praktijkopleider en een aantal werkbegeleiders zijn eveneens bevoegd om assessments af te nemen volgens Prove 2 Move (voorheen RBA-4).

Stage en werk
Als de stageperiode met een positief resultaat wordt afgerond, kun je een arbeidsovereenkomst aangeboden krijgen. Je kunt dan als pedagogisch medewerker op één van onze locaties aan de slag. Laat je al tijdens je stageperiode zien dat je het vak pedagogisch medewerker beheerst, kun je onder bepaalde voorwaarden worden ingezet als pedagogisch medewerker. Stagiaires die minimaal het 2e jaar van de SAW/SPW 3-4 hebben afgerond, kunnen incidenteel voor invalwerkzaamheden worden ingezet. Echter altijd naast een ervaren collega en alleen op de locatie waar ook de stage plaatsvindt. In vakantieperiodes kunnen stagiaires van dit niveau ook op andere locaties als inval worden ingezet.

Veelgestelde vragen over het Kinderdagverblijf

Veelgestelde vragen over Buitenschoolse opvang

Veel gestelde vragen over gastouderopvang

Veelgestelde vragen over facturatie/administratie

Veelgestelde vragen over kinderopvangtoeslag

Veelgestelde vragen facturatie kinderdagverblijf

Veelgestelde vragen facturatie gastouderopvang

Medezeggenschap ouders

Samenwerken met ouders vinden wij een van de belangrijkste pijlers binnen onze organisatie. Zonder uw mening en inbreng weten wij niet goed wat er bij u leeft. Daarom vinden wij het belangrijk dat u betrokken bent bij het beleid van Kinderopvang Dronten. Onderwerpen die met de oudercommissie besproken worden zijn onder andere: pedagogisch handelen, veiligheid en gezondheid, activiteiten en groepsindeling.

U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan een oudercommissie. Een belangrijke taak waardoor onze organisatie kan groeien. U krijgt als oudercommissie de gelegenheid advies uit te brengen over de kwaliteit van de opvang. Elke locatie van Kinderopvang Dronten heeft een eigen oudercommissie. Bij het gastouderbureau is er een oudercommissie voor vraagouders en een voor gastouders.

Heeft u vragen aan een oudercommissie of wilt u zich aanmelden? Op iedere locatie hangt een informatiebord met informatie over de oudercommissie. Ook kunt u de locatiemanager ernaar vragen. Bent u vraag- of gastouder en u wilt zich aanmelden, neem dan contact op met ons gastouderbureau.

 

Tarieven

Betaalbare opvang is naast goede opvang een belangrijke overweging. Wilt u graag weten welke vorm van opvang voor uw situatie het meest geschikt is? Neem gerust contact met ons op. Wij adviseren u graag welke manier van opvang het meest passend is voor uw situatie. Aan de hand van de offerte die wij u toesturen kunt u een proefberekening maken van de hoogte van de kinderopvangtoeslag. Wel zo prettig, zo heeft u een indicatie van de kosten én de toeslag die u kunt verwachten. Bij definitieve inschrijving ontvangt u ook de definitieve toeslag van de Belastingdienst.

Tarieven opvang

In het onderstaande overzicht vindt u de tarieven voor de diverse soorten opvang. U betaalt de maandelijkse kosten rechtstreeks aan ons. Via de Belastingdienst kunt u tegemoetkoming in de kosten krijgen. Deze inkomensafhankelijke kinderopvangtoeslag vraagt u aan via www.toeslagen.nl.

Tarieven Kinderdagverblijf

Opmerking: het uurtarief van het kinderdagverblijf is € 7,35. dit is inclusief lunch, tussendoortjes, drinken, luiers e.d. maar exclusief fles-en dieetvoeding. 
Het uurtarief voor flexibele opvang kinderdagverblijf is € 7,86.

Maandtarief per kind:

Opvangmogelijkheden 1x p/w 2x p/w 3x p/w 4x p/w 5x p/w Flexibele opvang per keer *
ochtend €191,10 €382,20 €573,30 €764,40 €955,50 €47,16
middag €175,18 €350,36 €525,54 €700,72 €875,90 €43,23
middag incl verlengde opvang €192,70 €385,40 €578,10 €770,80 €963,50 €47,28
hele dag €350,35 €700,70 €1.051,05 €1.401,40 €1.751,75 €86,46
hele dag incl verlengde opvang €367,88 €735,76 €1.103,64 €1.471,52 €1.839,40 €90,51

* Afhankelijk van het aantal keren per week dat flexibele opvang wordt afgenomen, wordt een maandtarief berekend. Een combinatie van ochtend, middag en/of hele dag is mogelijk.

Tarieven Kinderopvang onder schooltijd

(alleen op kdv Waterrijk, uurtarief € 7,86)

Maandtarief per kind

Structureel op contract Ochtend schooltijd Middag schooltijd Ochtend schooltijd incl. lunchopvang Middag schooltijd incl. lunchopvang Hele dag schooltijd
Per keer * €27,51 €19,65 €35,37 €27,51 €55,02

* Minimale afname 2 dagdelen. Afname alleen mogelijk tijdens schoolweken. Facturatie op basis van het aantal keren per maand dat opvang onder schooltijd wordt afgenomen. Een combinatie van ochtend, middag en/of hele dag is mogelijk.

Tarieven Buitenschoolse opvang

Uurtarief € 6,80. Structureel op contract. Uurtarief flexibele opvang BSO € 7,31.

Maandtarief 2) per kind

Opvangmogelijkheden 1x p/w 2x p/w 3x p/w 4x p/w 5x p/w Flexibele opvang per keer 3)
Voorschoolse opvang €34,00 €68,00 €102,00 €136,00 €170,00 €10,97
Lunchopvang (woe en vr, alleen voor lopende contracten) €34,00 €68,00 - - - €10,97
Korte middag vroeg (wo en vr) €68,00 €136,00 - - - €21,93
Korte middag laat (ma, di, do en vr) €68,00 €136,00 €204,00 €272,00 - €21,93
Korte middag laat (ma, di, do en vr) incl verlengde opvang €80,47 €160,93 €241,40 €321,87 - €25,67
Lange middag (woe en vr) €136,00 €272,00 - - - €43,86
Lange middag (woe en vr) incl verlengde opvang €148,47 €296,93 - - - €47,60
Vakantieopvang per dagdeel 4) €37,40          

2) Op basis van het aantal uren opvang dat u per kalenderjaar afneemt wordt een gemiddelde afname per maand berekend. U betaalt iedere maand (12 maanden per jaar) een gelijk bedrag aan kosten, dus ook in de maanden waarin schoolvakanties vallen.

3) Afhankelijk van het aantal keren per week dat flexibele opvang wordt afgenomen, wordt een maandtarief berekend. Een combinatie van ochtend, middag en/of hele dag is mogelijk.

4) Een dagdeel is van 07.00-13.00 uur of van 12.30-18.00 uur. Op contractbasis is minimale afname 1 dagdeel per maand. Verlengde opvang op vakantiedagen is alleen mogelijk op incidentele basis.

Tarieven Gastouderopvang

Gastouderopvang    
Vaste bureaukosten:    
1e kind €25,00

(per kind per maand, ook als in een bepaalde maand geen of minder opvang wordt afgenomen)

2e kind €20,00

(per kind per maand, ook als in een bepaalde maand geen of minder opvang wordt afgenomen)

3e en volgende kinderen €15,00

(per kind per maand, ook als in een bepaalde maand geen of minder opvang wordt afgenomen)

Variabele bureaukosten €1,00

(per uur, met een maximum van 75 uur per kind per maand )

Uurtarief gastouders  

Gastouders bepalen hun eigen uurtarief, momenteel ligt het merendeel van de tarieven tussen € 4,00 en € 5,00 per uur.

Totaaltarief per kind per maand  

Bestaat uit: vaste en variabele bureaukosten en het uurtarief van de gastouder. Totaaltarief wordt omgerekend naar een gemiddeld uurtarief.

* Voor bestaande klanten geldt mogelijk nog een andere tariefberekening

Tarieven Peuterspeelzaal

Ouderbijdragentabel 2016

ochtend – ochtend
netto gezinsinkomen € tarief per maand € 
≤ 1150 -
1151 - 1400 -
1401 - 1650 40,50
1651 - 2000 61,00
2001 - 2500 74,50
2501 - 3000 76,50
≥ 3001 80,50

 

ochtend – middag
netto gezinsinkomen € tarief per maand € 
≤ 1150 -
1151 - 1400 -
1401 - 1650 33,50
1651 - 2000 51,00
2001 - 2500 63,00
2501 - 3000 65,50
≥ 3001 68,50

Tarieven incidentele opvang

Incidentele opvang per keer Per keer incl. verlengde opvang
ochtend kinderdagverblijf €44,10 -
middag kinderdagverblijf €40,43 €44,47
hele dag kinderdagverblijf €80,85 €84,90
voorschoolse opvang bso €10,20 -
korte middag vroeg bso (wo en vr) €20,40 -
korte middag laat bso (ma, di, do, vr) €20,40 €24,14
lange middag bso (wo en vr) €40,80 €44,54
vakantieopvang/schoolvrije * halve dag €40,80 €44,54
vakantieopvang/schoolvrije * hele dag  €74,80 €78,54

 * Bij schoolvrije dagen wordt de structurele opvang, in mindering gebracht

Administratiekosten    
Kosten in geval geen incassomachtiging wordt afgegeven €2,50 per betaling
Kosten papieren factuur (in geval van geen digitale factuur) €2,50 per factuur

Flexibele opvang

In sommige situaties zijn de wensen qua opvangdagen zo specifiek dat flexibele opvang uitkomst biedt. Misschien werkt u op wisselende dagen of dagdelen? Ook dan bent u bij ons van harte welkom. Hierin vinden wij het wel van groot belang dat kinderen zich bij ons op hun gemak blijven voelen. Daarom werken wij met een minimale afname van uren. Wilt u eerst even overleggen welke vorm van opvang voor uw kind het meest geschikt is? Bel voor persoonlijk advies en de voorwaarden naar de afdeling Planning & Planning. Zij staan u graag te woord.

Kinderopvangtoeslag

Bent u tweeverdiener of een alleenstaande werkende ouder en maakt u gebruik van geregistreerde kinderopvang? Dan kunt u recht hebben op kinderopvangtoeslag. Dit is een bijdrage in de kosten voor de kinderopvang en heeft als belangrijkste reden om opvang toegankelijk te maken voor een brede doelgroep. Ook ouders die studeren, een re-integratietraject volgen, kunstenaar of zzp’er zijn kunnen in aanmerking komen voor toeslag.

Hoe werkt het?
Er zijn een aantal voorwaarden waaraan u als ouder moet voldoen om voor kinderopvangtoeslag in aanmerking te komen. Alle informatie hierover kunt u vinden op de website van de overheid www.toeslagen.nl
U kunt alleen toeslag aanvragen wanneer u opvang afneemt bij een geregistreerde kinderopvang. Alle vestigingen van Kinderopvang Dronten zijn goedgekeurd door de GGD en staan geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang. Op www.toeslagen.nl kunt u uw toeslag aanvragen of wijzigen. Via www.belastingdienst.nl/rekenhulpen kunt u een proefberekening maken. Dit is overigens slechts een indicatie. De definitieve berekening maakt de Belastingdienst. 

Let op! Kinderopvangtoeslag moet aangevraagd zijn binnen 3 maanden na de maand waarin uw kind voor het eerst naar de opvang ging. Het is dus belangrijk dat u niet te lang wacht met het aanvragen van de toeslag.

Centraal bureau

Via het Centraal Bureau zorgen we dat alles met betrekking tot de kinderopvang goed geregeld wordt. U kunt bij het Centraal Bureau terecht voor al uw vragen over de soorten opvang die wij aanbieden. Ook kunt u telefonisch een informatiepakket aanvragen of uw kind aanmelden voor opvang.

U kunt ons bereiken op maandag t/m donderdag van 08.30 - 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 - 12.30 uur. Buiten openingstijden kunt u een boodschap inspreken op het antwoordapparaat. U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld. 

Op het Centraal Bureau zijn de volgende onderdelen gevestigd:

  • Management
  • Receptie en secretariaat
  • Financiële administratie
  • Personeelszaken
  • Planning & Plaatsing
  • Gastouderbureau
  • Kwaliteitszorg / PR
  • Facilitaire zaken
  • Stagecoördinatie

Locatie
Agripark-Oost 4 te Dronten
Postadres: Postbus 9, 8250 AA Dronten

Bereikbaarheid
Telefoonnummer: 0321 - 316266
E-mailadres: kinderopvang@kinderopvangdronten.nl

Klachten

Het kan voorkomen dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. Dat kunt u ons gerust vertellen. Wij vinden het prettig als u eerst in gesprek gaat met de pedagogisch medewerkers van de locatie. Zij zullen uw klacht in behandeling nemen en zich inspannen om deze naar tevredenheid op te lossen. Mocht dit niet lukken, wordt de locatiemanager erbij betrokken. Indien nodig, wordt uw klacht doorgegeven aan de medewerker kwaliteitszorg of de directeur. Onze medewerkers volgen hiervoor een vastgestelde (interne) klachtenprocedure. 

Mijn klacht is niet (goed) opgelost
Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost door Kinderopvang Dronten of wilt u uw klacht liever aan een onafhankelijke klachtencommissie voorleggen? Dan kunt u zich richten tot het Klachtenloket Kinderopvang voor informatie, advies en mediation, www.klachtenloket-kinderopvang.nl. U kunt uw klacht ook in behandeling geven bij De Geschillencommissie, degeschillencommissie.nl De Geschillencommissie kinderopvang en peuterspeelzalen neemt ook klachten van (centrale)Oudercommissies in behandeling indien hun klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost.

 

Management en RvT

Directie en Raad van Toezicht van Kinderopvang Dronten hebben toegewerkt naar de uitwerking en toepassing van de Governance Code Kinderopvang. Deze Code is een startpunt voor de verdere ontwikkeling van een goed bestuur, behoorlijk toezicht en transparantie van de organisatie. Lees hier de Convernance Code Kinderopvang.

DIRECTIE
Directeur/bestuurder: Marianne van den Heuvel
Adjunct dir./manager Financiën: Chantal van der Neer

MANAGEMENTTEAM
Directeur: Marianne van den Heuvel
Manager Financiën/adj.dir.: Chantal van der Neer
Locatiemanagers:
Ingeborg Gels
Gerdien Vrolijk
Fiona van Lochem
Yessica Pothof
Rian Klaasse Bos
Wilma de Vries

RAAD VAN TOEZICHT
Voorzitter: Dhr. I. Geschiere
Penningmeester: Dhr. A. de Schutter
Secretaris: Mw. E. Besseling
Bestuursleden: Mw. M.J. Verbraak
Dhr. J.C. Bosvelt

Postadres Raad van Toezicht
Raad van Toezicht
Stichting Kinderopvang Dronten
Stichting Peuterspeelzaalwerk Dronten
p/a Postbus 9
8250 AA Dronten

Algemene voorwaarden

Kinderopvang Dronten is aangesloten bij de Brancheorganisatie Kinderopvang. Voor het kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang en gastouderopvang hanteren wij de Algemene Voorwaarden van de Brancheorganisatie Kinderopvang.

Peuterspeelzalen

  • Algemene Voorwaarden Peuterspeelzalen (worden binnenkort gepubliceerd)

Inspectierapporten GGD

Wij zijn verantwoordelijk voor het leveren van goede kwaliteit kinderopvang. De gemeente is verantwoordelijk voor het toezicht en de handhaving op die kwaliteit. In opdracht van de gemeente voert de GGD inspecties uit, waarbij zij beoordeelt of kindercentra aan de gestelde wettelijke eisen voldoen. Zo nodig adviseert de GGD aan de gemeente om maatregelen te nemen. Deze inspectierapporten van de GGD zijn openbaar en worden gepubliceerd op het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen.
Klik hieronder op de naam van de locatie waarvan u het inspectierapport wilt inzien.

Kinderdagverblijf:
Beregoed
Buitengoed
BinnensteBuiten
Pippeloentje
Waterrijk

Buitenschoolse opvang locatie:
Binkie
Goofy's
Blinkers
De Kanjers
Kwabbernoot
OlympiX
Robbedoes
Spetters
Toppers

Gastouderbureau

Peuterspeelzaal:
Dribbel
De Kiekenren
De Ballon
Janneke
Takkie
Jip
De Woelwaters

Landelijk Register Kinderopvang

Jaarlijks toetst de GGD in opdracht van de Gemeente Dronten de kwaliteit van de opvang van Kinderopvang Dronten. Deze toetsing valt onder de Wet Kinderopvang. Er wordt gekeken of de locaties en de gastouders kinderen op een verantwoorde wijze opvangen. Zijn de locaties veilig en hygiënisch? De medewerkers gediplomeerd? Hoe wordt er met de ontwikkeling van het kind omgegaan en hoe ziet de dagindeling eruit? Al onze locaties en gastouders voldoen aan de gestelde eisen en zijn geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang. Hier ziet u ook het registratienummer van de locatie of gastouder dat u nodig heeft voor de aanvraag van de kinderopvangtoeslag. De uitkomsten van de toetsing zijn verwerkt in een inspectierapport. Deze staan gepubliceerd in het Landelijk Register Kinderopvang. U kunt de rapporten inzien op deze website onder Inspectierapporten GGD.

Vrijwilligers

Vind je het leuk om met jonge kinderen te werken? Ben je zorgzaam en liefdevol en sta je vrolijk in het leven? Dan ben je bij ons aan het goede adres!

Meer informatie, lees hier verder!